Při prodeji nemovitost platí jednoduché pravidlo: čím více lidí s nabídkou nemovitosti oslovíte, tím vyšší je šance na nalezení solidního kupce. Mnoho lidí se mylně domnívá, že lze získat dostatečný počet finančně zajištěných a seriózních zájemců pouze zadáním několikařádkového inzerátu do novin či na internetu. Při prodeji nemovitosti svépomocí se velmi často stává, že na inzerát reagují i lidé, kteří vážný zájem vaši nemovitost opravdu koupit nemají.
Kvalitní propagace nemovitosti přiláká dostatek zájemců
Z našich zkušeností můžeme potvrdit, že se mnoho atraktivních nemovitostí neprodá, nebo se prodá po dlouhé době výrazně pod cenou, právě z důvodu nedostatečné propagace. Každá seriózní realitní společnost dnes prezentuje nabízené nemovitosti na vlastních internetových stránkách. Touto cestou lze oslovit zájemce, kteří již danou realitní společnost znají.
Pokud se rozhodnete prodávat svůj dům nebo jinou nemovitost sami, o tento kanál přicházíte. I tak ale nemusí být vše ztraceno. K oslovení dostatečného počtu zájemců je v současné době nutné inzerovat také na realitních portálech i v tisku. K těm nejnavštěvovanějším portálům patří podle statistiky NetMonitor z roku 2015 například Sreality.cz, reality.iDNES.cz, reality.bazos.cz, Realitymix.cz, ceskereality.cz nebo reality.cz. Tato inzerce je samozřejmě placená, cena takové inzerce je často vyšší jak 6 tisíc korun měsíčně. Projděte si stávající inzeráty k nemovitostem a podívejte se, jaké údaje nabízející uvádějí. Jde zejména o celkovou plochu, počet pokojů, město, ulici a samozřejmě předpokládaná cena.
e-Finance Reality nabízejí svým klientům častou a kvalitní inzerci vaší nemovitosti po celou dobu prodeje zdarma. Další velkou výhodou spolupráce s realitní kanceláří je, že makléři evidují zájemce o konkrétní typ nemovitosti. Často se tak stane, že někdo z jejich klientů čeká právě na Váš byt či dům.
Na prohlídku jen s vážnými zájemci
Prodej nemovitosti svépomocí zabere spoustu času. Jen samotné prohlídky nemovitosti s potenciálními kupci seberou desítky hodin vašeho volného času. Při prvním kontaktu s potenciálním kupujícím je třeba v prvé řadě zjistit, zda má o koupi skutečný zájem v časovém horizontu, který vám vyhovuje. Někteří zájemci jsou totiž stále nerozhodnutí a jen se dívají na volné byty. Přestože i tito mohou občas nemovitost nakonec rychle koupit, většinou je prohlídka s nimi ztrátou času. Před domluvením prohlídky tedy zájemci svoji nemovitost co nejlépe popište a ujistěte se, že hledá právě tento typ nemovitosti a má zájem jej v dohledné době zakoupit.
Při spolupráci s realitní kanceláří máte jistotu, že se budete potkávat pouze s předem prověřenými, a tudíž vážnými zájemci. Zkušení realitní makléři vybavení všemi potřebnými údaji o nemovitosti a také fotografiemi před domluvením prohlídky zjistí, zda má daný člověk opravdu o vaši nemovitost zájem, nebo ne. Pokud nabízená nemovitost zájemci vyhovuje, domluvím se s vámi na termínu osobní prohlídky. Další schůzka s kupujícím se většinou uskuteční až při podpisu rezervační smlouvy a složení rezervačního poplatku kupujícím.